Chromolenie na biegu jałowym
sratatatajka portal
Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem forum i posiadaczem Rav 4 - diesla z 2002 r. Mam kilka spraw z którymi chcę się do Was zwrócić, może ktoś miał podobne problemy z podobnymi objawami.A mianowicie, od początku gdy kupiłem ten samochód słychać było takie chromolenie zwłaszcza na zimnym silniku, jakby coś ocierało w jakiejś obudowie, wciskając sprzęgło automatycznie przestaje - co to może być i jak się za to zabrać?Gdy kupowałem ten samochód, silnik był ciepły bo gościu nim przyjechał i nie słyszałem tego w takim stopniu, zresztą wówczas na niewiele zwracałem uwagi - chciałem po prostu mieć ten samochód...
Druga sprawa to taka, że przy załączaniu ABS, pedał hamulca bardzo odbija ( choć nie wiem jak być powinno) i bardzo głośno słychać "łomot" od silnika z tym powiązany, w sumie to nie wiele hamuje, droga hamowania jest długa. W jesieni mając skręcić w lewo przy niewielkiej prędkości może ze 40km/h i w odległości 10m przejechałem wjazd i zatrzymałem się również kilka metrów dalej - w lecie normalne hamowanie, sprawdzałem na stacji hamulce wszystko w porządku, później na przeglądzie podobnie. Może tu jest jakiś problem z pompą ABS, czy tak ma być? Czy w ogóle pedał hamulca ma być mięki za pierwszym razem, kolejnym dość stwardnieć a za chwilę wciskając opadać do samego dołu?
I ostatnia sprawa: jadąc drogą umiarkowanie zaśnieżoną zjechałem niewiele na pobocze, ustępując drugiemu kierowcy trochę pola, nie mogłem ruszyć-czy ten napęd na 4 koła taki jest beznadziejny, czy też tu mogę mieć z czymś kolejnym problem? Opony wielosezonowe mam, jedynie z tyłu są na powolnym wyczerpaniu.
Zbliża się wiosna, uskładałem parę złotych i przydałoby się zadbać o własny środek lokomocji, aby w pewnym momencie nie odmówił posłuszeństwa, dlatego też pytam o te problemy i proszę o porady.Dziękuję z góry!